myownstoriess.blogg.se

Every heartbeat - kapitel 6

Publicerad 2012-09-29 20:54:32 i Every heartbeat,

Liams pov
 
Jag ville inte skrika åt honom när Aime fanns i närheten, men det hindrade inte mig när jag kom hem. 
Det var inget vanligt syskongräl, utan värre än så. Saker flög omkring, porslin gick sönder.
Men vi kunde inte hjälpa det!
" Hon var i vägen, jag var ju tvungen att säga något för att den feta kossan skulle flytta på sig" sa Scott och drämde till en keramikkruka som stod i fönstret, vilket föll och slog i golvet. 
Han visste precis vad han skulle säg för att få mig tappa kontrollen. Att förnedra Aime!
Men jag bet ihop och höll mig lugn. Jag sparar det till en annan dag.
" Skärp dig Scott. Du kan inte låta ditt dåliga humör gå ut över andra." Så fort jag hade sagt det, fick jag ett hårt slag i ansiktet. Så hårt att jag nästan föll omkull. Det var då jag klarade mer, och gjorde ett utfall mot Scott.
Men Scott var beredd och knuffade till mig så jag slog ryggen i vårt gamla antika köksbord. 
Jag stapplade mig fram till Scott och gav honom ett slag med min knytnäve rakt på näsan. Jag kunde se direkt att den var bruten. Men det skulle läka snabbt!
Precis när vi skulle ryka ihop igen, kom pappa inrusande. "Vad i helvete håller ni på med? Nu slutar ni! Städa upp här och sedan sätt er ner. Vi ska ha ett familjemöte."
 
"Liam jag vet hur mycket Aime har betytt för dig och gör fortfarande. Och det sårar mig att se dig såhär. Men både du och jag vet att det inte skulle gå. Både mot flocket och mot Aime. Tänk om hon står i vägen en dag, då kan det hända precis samma sak som idag när du tappar kontrollen. Aime är inte som Scott! Vill du verkligen utsätta henne för något sådant? "
Självklart ville jag inte det! Men jag låtsade att jag inte lyssnade och stirrade ut igenom fönstret. Det spöregnade!
Då fick jag se Aime komma ridande förbi i full galopp på Blackie. Hon grät!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här kommer jag lägga ut lite stories som jag kommer på. Hoppas ni gillar dem! :D Jag kommer även när jag känner mig redo avslöja vem jag är!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela