myownstoriess.blogg.se

Every heartbeat - kapitel 5

Publicerad 2012-09-25 16:11:50 i Every heartbeat,

Aime pov
 
Emily var riktigt trevlig!
Hon visade mig runt, och vi satt bredvid varandra på lunchen. Jag hade inte haft så kul på evigheter!
" Berätta lite om dig själv Aime. Har du varit med om några roliga saker i ditt liv? "
Inget roligt, snarare tragedier. Oj vad skulle jag börja? Emily var så nyfiken.
" Jag flyttade hit till min farmor och farfar med min lillasyster Annie." Mer orkade jag inte säga.
" Och dina förädrar? " Hemskt vad hon frågade. Hur mycket vågade jag säga till henne? 
" De är döda!" Så nu har jag sagt det. Men snälla Emily, fråga inte mer.
" Vad hände?" Jag såg att Emily tvekade, ångrade sig över det. Men jag blundade och log. " Ehm, de..."
Skol klockan ringd. Dags för Engelska! Konstigt nog hade jag velat berätta allt för Emily. Hon var så äkta, en riktig vän.
 
Vi var redan sen till lektionen, så jag började springa igenom korridoren men Emily tät efter. Det var då jag smällde ihop med någon. Vilken krock det blev! Jag lyckas med allt på första dagen, allt ifån att ramla på plant golv till att springa in i människor.
Medans jag vacklades bakåt, stod personen kvar på exakt samma plats som för några sekunder sedan. Jag lyckades nätt och jämt hålla mig på fötter och försökte vänta ut yrseln.
Det var en lång mörk kille. Stor var han,  riktigt biffig om man säger så! 
" Oj förlåt jag såg dig inte. " Jag kunde se hur ilskan växte i honoms ögon, men han försökte behärska sig.
" Se dig för bitch! " Bitch? Kallade han mig just för det? Vilket idiot! Bara för att jag råkade spring in i honom. Snacka om kort stubin.
Det var då jag såg att de var två. Han såg exakt ut som de andra fast lite kortare. Kanske var de bröder?
Emily drog mig i armen och vi gick därifrån.
" Vilka var det där? " viskade jag i hennes öra. Emily svarade inte direkt, utan gick in i klassrummet och satte sig vid ett av träborden. Sen suckade hon och skakade på huvudet.
" Den otrevlige är Scott och den andra är Liam. De är bröder! Scott är faktiskt ett år äldre, men har fått gått om ett år pågrund av familjegrejer säger alla. Så håll dig borta från dem, de skapar bara problem. Du såg vad som hände! Scott hatar allt och alla. Och Liam förljer honom som en liten valp. Han var en underbar kille innan, men när Scott började i hans klass har det bara gått utför för dem. 
Lyssna nu på vad jag säger! Håll dig borta från dem! "
 
Jag kunde inte koncentrera mig. De där ögonen kände jag igen. Liams guldbruna ögon.
Jag hade sett demm men var?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här kommer jag lägga ut lite stories som jag kommer på. Hoppas ni gillar dem! :D Jag kommer även när jag känner mig redo avslöja vem jag är!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela